7 pomysłów na zdrowe przekąski do pracy: dodadzą Ci energii i świetnie smakują.

04. 11. 2019

4. listopada 2019, 21:52 | Zdrowe przekąski między posiłkami powinny stanowić 10–15% ogólnej energii dziennej. Jeśli należysz do tych, którzy regularnie próbują uciszyć bulgotanie żołądka jabłkiem lub kawałkiem czekolady, to proponujemy przeczytać poniższy artykuł. Nauczymy Cię, jak przygotować zdrowe przekąski do pracy, które dodadzą Ci energii i świetnie smakują.

Zdrowe przekąski

Większość dietetyków proponuje jeść pięć posiłków dziennie. Pomiędzy śniadaniem, obiadem i kolacją przekąski okazją do dostarczenia większej ilości składników odżywczych do organizmu i zapobiegania przejadaniu się podczas dania głównego.

Zdrowe przekąski pomagają utrzymać stabilny poziom cukru we krwi, co można uznać za zapobieganie wielu chorobom, takim jak cukrzyca, otyłość, choroby serca i wysokie ciśnienie.

Zbilansowaną przekąskę doceni nie tylko twoje ciało, ale także umysł. Udowodniono, że zdrowa przekąska pomaga poprawić koncentrację, co może być przydatne, zwłaszcza w pracy.

Jak wygląda zdrowa przekąska?

Jeśli chcesz zdrowo się odżywiać, regularne posiłki to za mało. Aby przekąska spełniła swój cel, powinna być adekwatna pod względem wartości odżywczej. Zdrowa przekąska powinna zawierać zrównoważoną proporcję węglowodanów, białek, tłuszczów, błonnika, witamin i minerałów. Zwykłe jabłko lub baton nie wystarczy. Przekąska bogata w cukier zaspokoji Twoje pragnienie, ale tylko na chwilę.

Zdrowa przekąska jest bogata w złożone węglowodany (np. chleb pełnoziarnisty, płatki owsiane, kanapki ryżowe, groszek… itd.), białka (np. jogurt grecki, twaróg, awokado, jajka, szpinak, zielony groszek, pestki dyni, … itp.), zdrowe tłuszcze (takie jak masło, awokado, oliwa z oliwek najwyższej jakości z pierwszego tłoczenia, nieprażone orzechy, jajka, nabiał, wysokiej jakości czekolada ... itp.), powinny również zawierać błonnik (wszelkiego rodzaju warzywa) i oczywiście witaminy i minerały (często częścią użytych składników - na przykład sól zawiera sód i jod, nasiona dyni zawiera cynk, kiełki roślinne bogate w wapń i magnez, a rzeżuchy zawiera chrom).

7 pomysłów na zdrowe przekąski do pracy

1) Hummus z warzywami

humus L

Hummus to kuchnia libańska. Dzisiaj można go kupić prawie w każdym supermarkecie lub możesz przygotować go w domu. Namocz suszoną ciecierzycę w zimnej wodzie przez noc z 1 łyżeczką sody oczyszczonej. Namoczoną ciecierzycę należy gotować przez co najmniej 1 godzinę w osolonej wodzie. Jeśli nie chcesz poddawać się długiemu przygotowaniu ciecierzycy, możesz kupić w puszce. Na jedną puszkę (425 ml) potrzebujesz 3 łyżeczki pasty sezamowej Tahini, 3 łyżki oliwy z oliwek, ½ łyżeczki kminku rzymskiego mielonego, 1 ząbek czosnku, sok z połowy cytryny, troszeczkę soli i świeżo zmielony pieprz. Wymieszaj wszystkie składniki w pastę. Jeśli jest zbyt gęsty, można go rozcieńczyć oliwą z oliwek, wodą lub wodą z ciecierzycy.

Gotowy hummus w zamkniętym pudełku włóż do lodówki i przekąska do pracy jest prawie gotowa. Przekąskę o wysokiej zawartości białka i błonnika można zjeść z dodatkiem posiekanych warzyw.

2) Chleb razowy z twarogiem i rzodkiewką

syr a redkovka L

Cottage to serek bez wyraźnego smaku. Jego neutralne właściwości smakowe pozwalają mu stać się częścią zarówno słodkich, jak i pikantnych potraw. Jest bogaty w białko, sód i wapń. Na półce w twoim ulubionym sklepie polecamy wersję serka tłustego. Do serka odtłuszczonego producenci często dodają cukier, aby zrekompensować mniej wyraźny smak spowodowany brakiem tłuszczu.

Z chlebem razowym i rzodkiewką tworzą pyszną przekąskę, którą można zjeść przed obiadem lub kolacją. Serek można doprawić solą i pieprzem, można również dodać jogurt grecki lub oliwę z oliwek, posypać świeżym szczypiorkiem lub kiełkami.

3) Płatki owsiane na sto sposobów

kasa L

Słodki posiłek z płatków owsianych, mleka i innych składników dostosowanych do Twojego gustu to doskonały wybór zarówno na śniadanie, jak i na poranne przekąski. Lepszym wyborem niż kupionej owsianki i mleka w proszku jest przygotowanie własnej owsianki o wysokiej jakości składników. Zaletą jest to, że można mieszać prawie wszystko - od nasion, orzechów, suszonych owoców po kawałki dobrej jakości czekolady.

Następnie owsiankę trzeba zalać gorącym mlekiem, przykryć i odstawić na kilka minut. Do gotowej owsianki można dodać trochę świeżych owoców. Owsiankę można wzbogacić o kawałek masła lub syropu klonu, daktylu lub innych;

4) Tosty pełnoziarniste z masłem orzechowym

arasidovy toast L

Masło orzechowe to kolejna żywność, która ze względu na swoją wartość odżywczą rozprzestrzeniła się z kraju pochodzenia (USA) na cały świat. W składzie wysokiej jakości masła orzechowego znajdziesz tylko orzeszki ziemne. Zanim sięgniesz po masło orzechowe z amerykańską flagą w supermarkecie, sprawdź składniki - niektóre marki dodają cukier lub olej do pasty.

Wysokiej jakości masło orzechowe jest odpowiednim składnikiem do przygotowywania śniadań i porannych przekąsek. Świetnie smakuje z tostem (najlepiej pełnoziarnistym) razem z słodkimi owocami, takimi jak banan.

5) Bagietka z twarogiem, wędzonym łososiem i koperkiem

losos L

Łosoś jest bogaty w białko, zawiera witaminy i minerały i jest jednym z najlepszych naturalnych źródeł kwasów tłuszczowych omega-3, których organizm ludzki nie jest w stanie sam wytwarzać, dlatego znajdziemy go w żywności. Wędzony łosoś nie jest jednym z najzdrowszych, ale zdecydowanie należy do najsmaczniejszych! Największym problemem z wędzonym łososiem jest wysoka zawartość soli, a ponieważ jest to zasadniczo jedzenie niepoddane obróbce cieplnej (łosoś jest wędzony przez zimny dym), niewłaściwe przechowywanie może spowodować namnażanie się niepożądanych bakterii.

Ale jeśli nie przesadzisz z porcją wędzonego łososia, kupujesz mięso o wysokiej jakości i odpowiednie go przechowujesz, to nie trzeba mieć żadnych wątpliwości.

Wędzony łosoś świetnie komponuje się z koperkiem. Połóż plastry wędzonej ryby na razowej bagietce posmarowanej twarogiem i udekoruj gałązką koperku. Dobrze smakuje z świeżymi warzywami.

6) Sałatka jarzynowa z jajkiem

vajcia L

Jajka zawierają wiele witamin i składników mineralnych, takich jak fosfor, wapń, potas, żelazo lub cynk, łatwo dostępne i dzięki zawartym w nich aminokwasom wspierają pamięć i koncentrację. Co jest szczególnie przydatne w pracy.

Połączenie jajek ze świeżymi warzywami możemy zapewnić organizmowi więcej witamin i błonnika. Mała sałatka z jajkiem jest gotowa w kilka minut. Razem z kawałkiem chlebka razowego tworzy idealną przekąskę.

7) Chleb ciemny z awokado, pomidorami i rukolą

rajciny L

Awokado jest obecnie jednym z najpopularniejszych zdrowych produktów spożywczych. Jego włączenie do diety z pewnością niczego nie popsuje, wręcz przeciwnie. Awokado jest bogate w minerały (zawierające potas, miedź, fosfor i magnez) oraz witaminy (C, E, K, H, B3 i B5). Owoc zawiera tylko minimum cukru, ale ilość tłuszczu, który jest podobny do składu oliwy z oliwek jest jednym z zdrowych tłuszczów. Dzięki konsystencji i smakowi awokado nadaje się do przygotowywania szerokiej gamy słonych i słodkich potraw w daniach gorących i zimnych.

Bądź jako pierwszy
Najnowsze informacje o nowościach i promocjach bezpośrednio na Twój e-mail.
Transport zawsze za darmoI na wszystko
Doręczenie na drugi dzieńJesteśmy naprawdę szybcy
Dożywotnia gwarancja na wkładyPo prostu wierzymy w nasze towary
Gwarancja na uszkodzenie drukarkiJeśli coś się stanie, zajmiemy się tym