Promocja drukowana ma swoje miejsce również w cyfrowym świecie

13. 6. 2022

Przedsiębiorcy, duże firmy i klienci wskoczyli do wirtualnego środowiska i szczególnie podczas pandemii, transakcje online zaczęły rosnąć. Nawet jeśli e-sklep i reklama online działają dobrze dla Ciebie, nie powinieneś zapominać o starych dobrych technikach offline i zaniedbywać reklamę drukowaną. Nie wszyscy są wystarczająco biegli technicznie, a wiele osób nadal preferuje formę papierową. Czy wiesz, co preferują Twoi klienci i jak prasa pomaga budować markę?

Spis treści:

  • Druk
  • Reklama zewnętrzna
  • Wizytówki
  • Ulotki
  • Istnieje wiele rodzajów mediów i formatów reklam, a każdy z nich jest skierowany do innej grupy klientów (a także do innego budżetu). Jeśli ściśle kierujesz reklamy do millenialsów, możesz potrzebować tylko stron internetowych i sieci społecznościowych. Chcąc dotrzeć do szerszej grupy demograficznej (szczególnie osób w średnim i starszym wieku), możesz stracić wielu potencjalnych klientów. Przyjrzyjmy się, z jakich materiałów drukowanych możesz wybierać.

    Druk

    Choć wydawało się, że wraz z pojawieniem się artykułów internetowych i błyskawicznych wiadomości nikt nawet nie westchnie za drukowaną gazetą, to jeszcze się z nami nie żegnamy. Gazety drukowane nadal cieszą się sporym czytelnictwem, zwłaszcza w starszych rocznikach. Ich zaletą jest to, że czytelnikowi nie przeszkadzają nieustanne flashowanie reklam, dlatego zwracają większą uwagę na ich treść. Pamiętaj jednak, że reklama w gazetach może być dość droga, a oprócz potencjalnych klientów zapłacisz za dużą liczbę czytelników, którzy prawdopodobnie nigdy od Ciebie nie kupią.

    Będziesz mógł lepiej pracować z czasopismami, które są zdefiniowane tematycznie, a ich czytelnicy stanowią węższy krąg odbiorców. Ponadto będą miały lepszą jakość druku, co jest korzystniejsze, jeśli masz np. produkt fotogeniczny.

    Zamiast inwestować w uznane publikacje, możesz również założyć własny magazyn. Nie musisz publikować artykułów tylko dla swoich klientów ale możesz publikować także magazyn firmowy dla swoich pracowników. Za jej pośrednictwem informujesz pracowników o ważnych wydarzeniach i zmianach lub edukujesz ich na potrzebne tematy. Dzięki temu zawsze będą na bieżąco!

    istock-691796820.jpg

    Reklama zewnętrzna

    Reklama zewnętrzna to świetny sposób na pokojowy wkład w Twoją markę. Zaletą reklamy zewnętrznej jest to, że nie można jej wyłączyć. Ludzie wokół niej codziennie będą chodzić do autobusu, do pracy czy do sklepu, a jej przesłanie będzie stopniowo przychodzić na myśl. Plakat możesz wydrukować prawie wszędzie. Na przykład możesz wynająć:

    • Duże powierzchnie – fragment ściany niezamieszkałego domu, duży ekran LCD, billboard itp.
    • Obszary zewnętrzne na ulicach, takie jak ławka, słup, tablica ogłoszeń, most, samochód i inne.
    • Obszary w miejscach, w których regularnie przebywa wiele osób – środki transportu, gabinety lekarskie, boiska sportowe, urzędy, restauracje, centra handlowe.
    istock-1036904778.jpg

    Wizytówki

    Wizytówki to świetny wybór, jeśli często komunikujesz się z klientami lub spotykasz potencjalnych klientów. Pamiętaj, że wizytówka to nie ulotka. Oznacza to, że nie reklamuje Cię, ale służy jako kontakt, jeśli (potencjalny) klient już o Tobie wie. Dzięki wizytówce nie zapomną o Tobie i będą wiedzieć, gdzie Cię szukać, gdy w końcu zdecydują się na Twoje usługi lub produkty.

    Ponadto z łatwością wydrukujesz na drukarce ładne wizytówki do biura. Drukuj kolorowe wizytówki ze złożonymi obrazami na drukarce atramentowej, która zapewni Ci lepszy wydruk w kolorze, do wszystkiego innego wystarczy drukarka laserowa. Przygotuj projekt w specjalnym edytorze lub sięgnij bezpośrednio po Microsoft Office. Word od razu oferuje podstawowe proste szablony do tworzenia i drukowania wizytówek, dzięki czemu rozwiąże za Ciebie najtrudniejszą pracę.

    Podstawowe wskazówki:

    • Wybierz odpowiedni papier. Grubszy papier jest bardziej odpowiedni na wizytówki. To zależy od Twojej drukarki, więc zawsze najpierw upewnij się, że Twoja drukarka sobie z tym poradzi.
    • Mniej znaczy więcej. Nie przesadzaj z designem. Wybierz prostszy wygląd i czyste linie, w przeciwnym razie wizytówka może wyglądać chaotycznie.
    • Pomyśl o czcionce. Wybierz czcionkę i rozmiar czcionki tak, aby napis był czytelny i pasował do ogólnego projektu wizytówki.
    • Nie przesadzaj z informacjami. Wystarczy wizytówka z nazwiskiem i stanowiskiem, nazwą lub logo firmy, danymi kontaktowymi (telefon, e-mail, strony www, konto w mediach społecznościowych). Alternatywnie możesz go jeszcze bardziej uprościć za pomocą kodu QR, który po zeskanowaniu kieruje klientów bezpośrednio do Twojego profilu.

    Tip: Wskazówka: chcesz dodać akcent do swoich wizytówek? Użyj laminatora! Dzięki laminowaniu wizytówki nie zgniatają się po włożeniu do kieszeni. Będą dobrze wyglądać nawet po kilku miesiącach w twoim portfelu i utrzymają twoją reputację czystą i nieskazitelną przez długi czas. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, przeczytaj jak laminować papier i wybrać laminator.

    Ulotki

    Może się wydawać, że ulotki dobrze nadają się do przeglądania oferty supermarketów i marketów hobbystycznych. Prawda jest taka, że ​​mogą ci pomóc. Druk ulotek jest tani. Możesz łatwo dostosować rodzaj i jakość papieru, rozmiar i zawartość do budżetu biznesowego. Najtańsze będą małe czarno-białe ulotki w formacie A6. Ale jeśli chcesz dotrzeć do bogatszych klientów, lepiej postaw na lepsze materiały.

    Gdy dodasz do wiadomości inną wartość, taką jak krzyżówka, karta lojalnościowa, przepis na gulasz, konkurs lub kod rabatowy, Twoja ulotka nie wyląduje od razu w pierwszym koszu na śmieci. Ponadto ulotki mają tę zaletę, że podobnie jak wizytówki, możesz je łatwo wydrukować w biurze na swojej drukarce.

    Nie masz pewności, który wariant ulotki jest lepszy? Postaraj się zaprojektować dwa rodzaje ulotek i zweryfikuj, które cieszą się większą popularnością (na przykład umieszczając na każdej innej kod rabatowy lub link). Czy chcesz zaoszczędzić na drukowaniu i drukowaniu w czerni i bieli, a jednocześnie dodać coś ekstra do swoich ulotek? Drukuj na kolorowym papierze!

    Możesz także wysyłać swoim klientom ulotki, biuletyny i inne broszury firmowe. W przeciwieństwie do biuletynów e-mailowych, możesz mieć pewność, że nie trafią one do folderu spamu, ale bezpośrednio do skrzynki pocztowej odbiorcy. Jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów, dobrze zainwestujesz w przyciągającą wzrok grafikę i wysokiej jakości druk.

    Podobne artykuły

    3 minuty czytania

    Jak zalaminować papier (i wybrać odpowiedni laminator)

    Potrzebujesz regularnie laminować wizytówki, ważne dokumenty lub inne materiały i nie wiesz, jakie urządzenie wybrać? W tym artykule dowiesz się o wszystkich najważniejszych informacjach - w tym różnice między różnymi rodzajami folii do laminowania oraz porównanie różnych rodzajów laminacji.

    Przeczytaj cały artykuł »
    3 minuty czytania

    Jak wybrać drukarkę do małego biura

    Drukarka to niezbędny element niemal każdego biura. Jak wybrać drukarkę, która będzie dla Ciebie idealnym pomocnikiem? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, jak wybrać tą właściwą.

    Przeczytaj cały artykuł »