PRINTING United Expo 2024: Najnowsze trendy w druku cyfrowym
PRINTING United Expo 2024, prezentacja najnowszych technologii ze świata druku cyfrowego, odbyła się w Las Vegas w dniach 10-12 września. Odwiedzający mogli zapoznać się z przełomowymi innowacjami, a także wziąć udział w szeregu sesji szkoleniowych i warsztatów poświęconych kluczowym tematom branżowym.

Innowacyjne rozwiązania pod jednym dachem
Gwałtowny rozwój technologii w różnych dziedzinach nie omija branży poligraficznej. Wydarzenie PRINTING United Expo 2024, które odbyło się w Las Vegas, miało na celu zgromadzenie pod jednym dachem specjalistów w dziedzinie druku cyfrowego oraz ich najnowszych technologii i rozwiązań.
Na odwiedzających czekał zróżnicowany program z pokazami najgorętszych nowości z branży, ale nie zapomniano też o ofercie różnego rodzaju szkoleń i warsztatów. Skupiały się one na różnorodnych tematach, nie omijając rozwoju sztucznej inteligencji czy strategii zrównoważonego rozwoju. Luźna atmosfera sprzyjała nieformalnym spotkaniom i dyskusjom, które mogły również otworzyć drzwi do nowych kontraktów i współpracy.
Usprawnienie Web2Print przy użyciu AI
OnPrintShop, jeden z liderów rynku Web to Print, zaprezentował na targach najnowszą aktualizację swojego odnoszącego sukcesy oprogramowania. Zawiera ona zintegrowaną sztuczną inteligencję (AI), która przyczyni się do łatwiejszego i szybszego tworzenia treści.
Włączenie sztucznej inteligencji do poszczególnych procesów może sprawić, że praca będzie bardziej wydajna zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów. W międzyczasie pojawiło się wiele nowych funkcji, które zostały wprowadzone po raz pierwszy tylko dla uczestników tych targów.
Celem OnPrintShop na nadchodzący rok jest dalszy rozwój sztucznej inteligencji, aby uczynić Web to Print tak wydajnym, jak to tylko możliwe, umożliwiając przedsiębiorcom rozszerzenie działalności i zwiększenie zysków.
Innowacyjne platformy dla lepszego biznesu
PRINTING United Expo 2024 otworzyło swoje drzwi dla szerokiej gamy firm komercyjnych, które zyskały wyjątkową przestrzeń do zaprezentowania nowych technologii i platform.
- Markulus® to unikalna platforma biznesowa stworzona pod parasolem firmy Taradel, uznanego eksperta w dziedzinie marketingu cyfrowego. Łączy w sobie wszystkie elementy potrzebne do tworzenia skutecznych kampanii marketingowych - direct mail, web to print i usługi marketingu cyfrowego - w jednym narzędziu. Dzięki wysokiemu stopniowi elastyczności, integracji i zaawansowanej analityce jest odpowiednia dla wszystkich firm, które chcą zmaksymalizować swój wpływ marketingowy bez większego wysiłku.
- Firma programistyczna eProductivity Software wzięła udział w wydarzeniu, aby zaprezentować Nubium, oparty na chmurze system informatyczny przeznaczony do zarządzania drukiem dla małych i średnich drukarni. Ponadto firma zaprezentowała również swoją samodzielną platformę MarketDirect Fulfillment zaprojektowaną do szybszego przetwarzania zamówień i kompleksowego ich zarządzania. W tym samym czasie eProductivity Software połączyło siły z wiodącym dostawcą usług druku ECO3, aby wspólnie zapewnić swoim klientom pełną kontrolę nad ich działalnością i produkcją.
Druk graficzny w najnowszej formie
Postępy na rynku druku cyfrowego zademonstrowała również firma Electronics For Imaging, Inc. Odwiedzający mogli zapoznać się z najnowszymi typami drukarek atramentowych i zobaczyć na żywo demonstracje przełomowych innowacji ukierunkowanych na produkcję grafiki reklamowej i ekspozycyjnej.
Jak stwierdził dyrektor generalny EFI: „Jesteśmy tutaj, aby dostarczać innowacje, które wzmacniają przewagę konkurencyjną naszych klientów, umożliwiając im zwiększenie produktywności i wydajności procesów, obniżenie kosztów i zwiększenie marży zysku”.
Jako główny dostawca tkanin do druku cyfrowego, Fisher Textiles zaprezentował swoje nowe produkty w postaci trwałych, elastycznych tkanin wykonanych w dużej mierze z materiałów pochodzących z recyklingu. Na uczestników wystawy czekało też wiele innych pokazów, w tym na przykład ekspozycja systemu metalicznego firmy Color-Logic, lidera na rynku produkcji atramentów metalicznych.
Drukowanie artykułów promocyjnych i korespondencji bezpośredniej
Oprócz klasycznego druku na papierze czy tekstyliach, nie zabrakło przykładów druku na nierównych powierzchniach, takich jak kubki, słoiki czy butelki.
Stoiska te były pełne wskazówek, jak przyciągnąć uwagę klientów za pomocą pomysłowych etykiet i grafik, wykorzystując kolejne z potężnych narzędzi marketingowych. W międzyczasie dostępna jest szeroka gama atramentów, kolorów i tekstur, które mogą ożywić każdy przedmiot.
Nawet w dobie komunikacji e-mailowej nie zapomniano o direct mail / poczcie bezpośredniej. Odwiedzający wystawę mieli okazję wziąć udział w dyskusjach poświęconych temu zagadnieniu i na własne oczy przekonać się, jak ważną rolę odgrywa obecnie poczta bezpośrednia. Dyskusje te koncentrowały się głównie na cenach i wykorzystaniu AI w celu ulepszenia i usprawnienia kampanii pocztowych.
Innowacje dla dalszego rozwoju
Wydarzenie PRINTING United Expo 2024 zgromadziło w jednym miejscu przełomowe technologie i zaoferowało odwiedzającym możliwość wzięcia udziału w inspirujących warsztatach i spotkaniach. Bogaty program podkreślał dynamiczny rozwój branży poligraficznej, z ogromnym potencjałem na nadchodzące lata.
Nie tylko rozwój techniczny, ale także ważne obecnie tematy, takie jak AI, zrównoważony rozwój czy tworzenie miejsc pracy - wszystko to tworzy fundamenty które dają możliwości dla wielu kolejnych innowacji. Nie ma zatem wątpliwości, że przyszłe edycje są również przygotowane na kolejną falę unikalnych strategii i narzędzi.